Bratysława stanie się nową bazą operacyjną Wizz Aira. Ryanair – wciąż dominator na słowackim rynku lotniczym – nie odda rynku bez walki. Irlandczycy uruchomią loty na siedmiu nowych kierunkach, konkurując zacięcie i bezpośrednio z Węgrami.
Likwidacja bazy w Abu Zabi pozwala Wizz Airowi rozwijać się na „tradycyjnym” rynku lotniczym, czyli w Europie Środkowo-Wschodniej. A zamknięcie bazy w Wiedniu oznacza, że Bratysława będzie austriacko-słowackim hubem Węgrów, którzy zbazują w porcie lotniczym im. Milana Rastislava Štefánika dwa airbusy A321neo.
Bazowanie dwóch wąskokadłubowców pozwoli na uruchomienie lotów z Bratysławy do: Aten, Alicante, Barcelony, Bazylei, Lamezii Terme, Malagi, Neapolu, Palermo, Niszu, Oslo, Płowdiwu i Warny. Wizz Air planuje także realizować
rejsy na flagowej trasie krajowej w Słowacji, czyli między Bratysławą a Koszycami.
Bratysławskie lotnisko zwykle pozostawało w cieniu wiedeńskiego Schwechatu (uwolnienie slotów przyciągnęło do austriackiej stolicy wszystkie „tanie” linie lotnicze z Europy), a głównym operatorem były niskokosztowe, irlandzkie linie lotnicze. Ryanair, widząc ekspansję Wizz Air, nie pozostaje dłużny, dodając do systemu rezerwacyjnego 10 nowych tras. Od końca października, kiedy zaczyna się lotnicza zima, boeingi 737 będą latać także do: Aten, Alicante, Barcelony, Lamezii Terme, Malagi, Neapolu i Palermo. To oznacza, że Irlandczycy będą konkurować z Węgrami na aż siedmiu kierunkach.